We Love Rohloff
Je versnellingsbak rechtstreeks in de trapas
Een Pinion is niet gemonteerd in het achterwiel zoals bij traditionele versnellingen, maar de bak is mooi tussen de pedalen geplaatst. Dat is de best denkbare plek: op die manier wordt de volledige trapkracht opgevangen en rechtstreeks omgezet in beweging. Het systeem is compacter bovendien.
Dit is Pinion






Het verhaal van Pinion
Weissach, hét walhalla van de Duitse autofreak. Tussen de bossen en velden bij Stuttgart strekt zich de gigantische Porsche-site uit. Streng bewaakte gebouwen voor productie, research en ontwikkeling, een snelle autopiste voor testritten en zelfs een Porsche-museum. In de hoogtechnologische afdelingen sleutelen de allerbeste ingenieurs van de wereld aan de allersnelste wagens.
Onder hen: Christoph Lerman en Michael Schmitz. Twee jonge getalenteerde ingenieurs die versnellingsbakken ontwerpen voor de dure sportwagens. Altijd beter, krachtiger en duurzamer. Niet alleen zijn beide collega’s gepassioneerd door hun werk, ze zijn ook allebei fervente mountainbikers, waarover ze ‘s middags in de kantine maar niet kunnen zwijgen.
De verschillende Pinion-modellen
Hoe werkt een Pinion versnelling?
Het buitenbeentje van de versnellingsbakken
Niet gemonteerd in het achterwiel zoals bij traditionele versnellingen, maar mooi tussen de pedalen. De best denkbare plek eigenlijk omdat de volledige trapkracht wordt opgevangen en rechtstreeks omgezet in beweging. Het systeem is bovendien compacter.
Het principe is simpel
De pedalen zetten de trapas in beweging met daarop twee tandwielen die een derde doen draaien op een andere as. Hetwelk juist hangt af van je versnelling. Wanneer je schakelt, breng je steeds een ander tandwiel aan het draaien, met tanden verder of dichter bij elkaar. De combinatie van beide tandwielparen bepaalt je vitesse. Je kan bij het schakelen enkele versnellingen overslaan. Zelfs wanneer je stilstaat.
Altijd een hoog rendement
De schakelstappen tussen elke versnelling zijn precies even groot en geen enkele versnelling heeft een laag rendement of doet de ketting sneller slijten. Bovendien bereikt de overbrenging een stevige ratio-bandbreedte van meer dan 630%, wat betekent dat je voor elke situatie, bergop of bergaf, de perfecte versnelling kunt kiezen.
Volledig afgesloten
Modder, stof, sneeuw - eender wat...
De Pinion versnellingsbak werkt altijd!
Ontwikkeld in auto industrie
Pinion versnellingstechnologie komt rechtstreeks uit de auto industrie.
Gesplitste opbouw
Deel 1 van de Pinion versnellingsbak regelt de fijne en gelijke schakel stappen.
Enorm bereik
De Pinion P1.18 haalt een bereik van 636%, hierdoor heb je steeds voldoende mogelijkheden in de bergen en op de weg.
Laag onderhoud
Door overmaatste kogellagers in een oliebad te laten lopen zorgt Pinion voor een duurzame trapas.
Geen verlies
Alle kracht wordt zonder verlies overgezet in de Pinion versnellingsbak.
Directe controle
Met 1 draai aan de hendel meteen in de juiste versnelling.
33.105 Km van Fireland naar Alaska

Boek je testrit met 1 van onze 30 Pinion testfietsen
[ameliabooking category=9]